Kalite Birimi
11 Mart 2020


               KALİTE YÖNETİM BİRİMİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI

  • Kurumda Sağlıkta Kalite Standartların Sistemi şartlarını oluşturup koordinasyonunu sağlayarak uygulanabilir hale getirmek.
  • Tüm birimlerin Kalite çalışmalarına yön vermek, izlemek, kontrol etmek, sonuçlarını değerlendirmek,
  • Kalite Yönetim Sistemi şartlarının kurumda sürekliliğini sağlamak.
  • Anketleri uygulamak ve analiz etmek.
  • Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla işbirliği yapmak.( Sağlık Müdürlüğü Kalite Birimi..vs.)
  • Dökümanların tüm birimlere dağıtımını sağlamak, güncelliğini kontrol etmek.
  •  Hazırlanan dokümanları onaya sunmak.
  • Onaylanan tüm dokümanların birimlere dağıtılmasını sağlamak.
  • Öz değerlendirmeleri yönetmek.
  • SKS çerçevesinde hazırlanan yazılı düzenlemeleri kontrol etmek ve revizyonunu takip etmek.
  • Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek.
  • Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzlukları üst yönetime rapor etmek.
  • Tüm personelin ASOS sistemi üzerinde Kalite Dokümanlarına ulaşmasını sağlar.
  • Yazılı düzenlemeleri kontrol eder.
  • Kalite Yönetim Sistemi’nin performansı ve iyileşmesi için Üst Yönetim’e rapor verir.
  • Başhekimlik’ ten hizmet alanların şartlarının bilincinde olmasını ve bu bilincin yaygınlaştırılmasını sağlamak için çalışır.
  • Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla işbirliği yapar.
  • Hazırlanan diğer dokümanların prosedürlere uygunluğunu kontrol eder.
  • Yönetim Öz Değerlendirme Toplantısı’nı planlar ve gündemini oluşturur.
  • Düzeltici ve Önleyici Faaliyetleri onaylar, takip ve kontrol eder.
  • ASOS sistemi üzerinden Anketleri analiz eder, rapor halinde Başhekimliğe sunar.
  • Kalite Yönetim Sistemi’ni iyileştirme önerilerini Başhekimliğe sunar.
  • Öneri ve Şikayet Formları’nın kullanımının yaygınlaşması için çalışmalar yapar.
  • Öneri ve Şikayet Formları’nın takibini yapar.
  • Vaka İnceleme Raporu Formları’nıntakibini yapar.
  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.
  • Anketlerin birimlerde kullanılabilir şekilde bulunmasını, uygulanmasını sağlar.
  • Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını ASOS sistemi üzerinden  birimlerin duyurulmasını sağlar.
  • Yönetim Öz Değerlendirme Toplantısı’nın duyurusunu ve hazırlığını yapar.
  • Kalite Yönetim Direktörü ve Üst Yönetim tarafından verilen diğer görevleri yapar.
  • Revize edilmiş dökümanların birimlerde kullanımını engellemek için toplar.
  • Revizyon görmüş  dokümanların yeni hallerinin birimlere dağıtımını yapariptal edilmiş nüshaları  birimlerden alır,bir örneği dışında hepsini imha eder.
  • İptal edilmiş dokümanın bir örneğini üzerini” İptal Edilmiş Doküman”kaşesiyleişaretleyerek  her birim için ayrı düzenlenmiş olan İptal edilmiş Dokümanlar Klasöründe saklar.
  •  Dış Kaynaklı tüm dokümanların güncelliğini takip eder, birimlerde en son güncel olanların kullanımda olmasını sağlar.(Kalite Yönetim Birimini bilgilendirir)
  • Öneri –Şikayet Formları’nın kayıtlarının düzenli tutulmasını sağlar.